LOGICO v praxi pedagógov
Počet zobrazení 2894
So svojou skúsenosťou s didaktickou pomôckou LOGICO sa podelili materská škola v Leviciach a základná škola v Prievidze.
Ako sme využívali LOGICO PRIMO v našej triede
V minulom školskom roku nám priniesla pani riaditeľka do triedy didaktickú pomôcku LOGICO PRIMO. Potešili sme sa, pretože radi skúšame každú novinku a pretože sme boli triedou predškolákov, privítali sme, že budeme vedieť deťom poskytnúť nový systém získavania poznatkov a osvojenia si kompetencií.
Ale nielen o tom som chcela písať. Chcem vám napísať o chlapcovi Miškovi (meno je vymyslené),ktorý začal do našej triedy chodiť ako 4-ročný. Ostatné deti navštevovali našu triedu od 2.5 až 3 rokov. Takže Miško prišiel do zohraného kolektívu detí a mal problém začleniť sa medzi ne.
Miško prišiel z málo podnetného a sociálne zaostalého rodinného prostredia. Býval s matkou a starším bratom –študentom SŠ, ktorý Miška vodil do MŠ aj z MŠ a ktorý mal problém Miška zvládnuť. Preto sa Miškovi nie raz ušla facka, buchnát od brata. Až po dohovorení učiteľkou bratovi ale aj Miškovi takéto správanie a riešenie konfliktov ustalo. Matka sa ukázala v MŠ málokedy, aj to nie vždy celkom triezva.
Miško ustavične vyhľadával spoločnosť a pozornosť dospelých a keď sa mu jej nedostávalo,upútaval pozornosť na seba inak. Kričal (aj bez príčiny), zapáral do detí,vyvolával konflikty... Máloktorá činnosť v triede ho vedela upútať,zaujať. Jeho prvou reakciou bolo vždy: „Ja to neviem, ja to nedokážem, ja to nechcem robiť..." Miško bol veľmi inteligentný chlapec, ktorý však nevedel takmer žiadnu činnosť dotiahnuť do konca. Pocit úspešnosti, prípadne radosti a spokojnosti zo zvládnutia zadanej úlohy zažíval málokedy. Napriek motivácii a individuálnemu prístupu to bolo takmer nemožné. A kruh sa uzatváral: pocit neúspechu – nechuť do ďalšej činnosti – a Miškove výkriky: „Ja to neviem, nechcem, nebudem..." Až raz... Dostala sám do ruky učebná pomôcka LOGICO PRIMO, ktorá zaujala nielen pani učiteľky, všetky deti v triede ale aj malého Miška. A mali sme vyhraté! Miško postupne prelúskal všetky karty zo súboru Na gazdovskom dvore ( len ten sme mali v tom čase k dispozícii) a zažíval to, čo mu dosiaľ chýbalo -pocit úspechu, uspokojenia a radosti.. V prípade, že sa mu niečo nepodarilo, sa sám opravil a ešte aj poúčal ostatných. Z Miška sa postupne stával samostatný chlapec so zdravým sebavedomím. Miško si začal veriť a prebúdzal sa v ňom záujem aj o iné aktivity. A hoci má Miško odklad povinnej školskej dochádzky, je z neho aktívne dieťa so záujmom o všetko nové.
Bc.Zuzana Kršiaková, MŠ Levice
LOGICO PICCOLO v školskom klube ZŠ
Dostal sa mi do rúk učebný systém Logico Piccolo. Rýchlo som pochopila, že mi môže veľmi pomôcť pri mojej práci s deťmi v školskom klube detí.
Autokorektívnu pomôcku Logico Piccolo využívam takmer v každej výchovnej oblasti. Najviac sa mi osvedčila v príprave na vyučovanie. So súbormi Sčítanie a odčítanie a Poznávanie čísel si žiaci hravou formou precvičujú a utvrdzujú školské učivo z matematiky. Občas si dáme aj súťaž, ktorá skupina detí
vyrieši zadanú autokorektívnu kartu s úlohami skôr, čím vediem deti k zdravej súťaživosti a k zodpovednosti za výsledky celej skupiny.
Súbory zamerané na prírodovedu využívam v prírodovednej vzdelávacej činnosti a tiež v príprave na vyučovanie na prehĺbenie vedomostí získaných v škole, ale častokrát nimi žiaci získavajú nové zaujímavé poznatky. Autokorektívne karty sú zamerané na poznávanie rastlín a živočíchov. Deti sa pri nich neraz rozhovoria o svojich zážitkoch,čím si znova precvičujú a rozširujú slovnú zásobu.
Učebnou pomôckou Logico Piccolo trénujeme tiež čítanie s porozumením. Dieťa nahlas prečíta zadanú úlohu a povie svojimi slovami, čo má splniť. Rozvíjame vyjadrovacie schopnosti, keď dieťa najskôr porozpráva, čo na autokorektívnej karte vidí, akej farby sú jednotlivé obrázky a pod. Na čítanie s porozumením využívam všetky súbory, či už matematické, prírodovedné alebo zamerané na slovenský jazyk.
V školskom prostredí sa vyskytnú situácie, že žiak je nervózny, nesústredený alebo zlostný. Vtedy sa mi osvedčilo použiť súbor kariet Oko a ruka - Tvary. Pri riešení týchto kariet sa dieťa sústredí na správne riešenie a postupne sa upokojí.
Občas sa stane, že spolu s hračkami vyložím na stôl aj Logico Piccolo. Verte mi, že ešte nikdy nezostalo bez povšimnutia, ba naopak, deti si ho zoberú prvé ako najobľúbenejšiu hračku.Výhodou je, že otočením autokorektívnej karty si dieťa môže samo overiť správnosť riešenia, takže nie vždy potrebuje pri hre dospelú osobu.
Odporúčam učebnú pomôcku Logico Piccolo do kabinetov pre všetky Školské kluby detí. Som si istá, že by po nej siahli nielen vychovávateľky, ale využili by ju aj učiteľky na 1.stupni základných škôl.
Mária Kalvastrová, vychovávateľka ŠKD,1. ZŠ, Ul. S.Chalupku Prievidza
Nový komentár